20 kwi 2013

Kulki z mąki z ryżu kleistego z mlekiem kokosowym, bananem i syropem klonowym.

Kupiłam niedawno mąkę z ryżu kleistego jako że bardzo lubię tę odmianę ryżu. Nie jest to pewnie składnik, który stoi na półce w Waszych kuchniach, ale poszperałam w internecie i znalazłam mąkę w sklepach internetowych w cenie ok 5zł (tutaj i tu).
Zainspirowana pewnym azjatyckim deserem z mąki ryżowej nadziewanym pastą z czerwonej fasoli lub masłem orzechowym, w głowie zrodził mi się pomysł poniższego śniadania/deseru. Całkiem spontanicznie zrobiłam wszystko tak jak sobie wymyśliłam i o dziwo efekt końcowy nie wymagał żadnych poprawek! Jeżeli próbujecie sobie wyobrazić teksturę kulek, porównałabym ją do czegoś pomiędzy pyzami, a żelkami.

Untitled Sticky rice flour balls with coconut milk, banana, almonds and maple syrup Sticky rice flour balls with coconut milk, banana, almonds and maple syrup

Składniki: (na dwie porcje)

Kulki
1 szklanka mąki z ryżu kleistego
1/4 szklanki mleka kokosowego
1 litr wrzącej wody

Dodatki
1/3 szklanki mleka kokosowego
2 łyżki syropu klonowego
1 pokrojony w plasterki banan
cynamon, migdały


Przygotowanie:

Zagotować w garnku wodę.
Do średniej miski wsypać mąkę, dodać mleko kokosowe i zagnieść składniki. Ciasto powinno być lekko wilgotne, ale nie kleiste, przypominające to na pierogi. W razie potrzeby dosypać więcej mąki lub mleka, jeśli jest za wilgotne/suche. Następnie uformować w rękach niewielkie kulki (mniejsze wygodniej się je) i wrzucić do wrzącej wody. Gotować 3-5min aż kulki zaczną unosić się na powierzchni wody.

Można je podawać na ciepło lub zimno, zalane mlekiem kokosowym. Nie dodawałam nigdzie cukru, dlatego syrop klonowy lub miód jest dobrym sposobem na osłodzenie smaku. Do miseczki wkroiłam banana, dodałam migdały, a całość posypałam cynamonem. Kombinacji podania kulek jest mnóstwo, w zależności od tego jakich chcemu użyć owoców, dodatków, również jogurt sprawdziłby się jako zamiennik mleka kokosowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz